2021. július 29., csütörtök

5. nap - üdvözlet olasz földről!

Az ötödik napot egy csodálatos kis tó mellől indítottuk, ahonnan a bringások kora reggel indultak, hogy a tervezett több, mint 100 km-t teljesíteni tudják (spoiler: sikerült nekik :))

indulás a kempingből

kemping tó

Első körben bepótolták azt a 30 km-t, ami az előző nap kimaradt az eső miatt és így az osztrák-olasz határig, Tarvisio-ig a teljes távot teljesítették. A Dráva mente gyönyörű volt. Jó volt megpihenni és tejet inni a partján.

Az első szakasz után Villach-ban sikerült megoldanunk a covid teszt problémáját. Nem érkezett meg az eredmény előző nap emailen, ezért vissza kellett mennünk a teszt állomásra Villach-ba, ami nekünk így, hogy minden pillanatban máshol vagyunk, kicsit nehezített terep volt. Aggódni a teszt miatt azonban kár volt, határellenőrzés ugyanis nem volt. A határmenti kávézóban mi is az őrökkel együtt kávéztunk :)

első olasz cappuccino

A határtól az Alpok-Adria kerékpárúton elindulva jött egy meredek kaptató Tarvisio-ig a déli napsütésben, majd egy gyönyörű gurulás és tekerés Gemona-ig.

A vonatmániások (és ugye az autik azok, így Apa is) értékelni tudják, hogy mi egy kisvasút pályáján mentünk le, viadukt-alagút-viadukt egymás után. Ebből majd egy kisfilmet is vágunk össze nektek.

A töri fetisisztáknak pedig készítettünk egy külön képet 30+ km-re az osztrák határtól. Az első, aki megmondja, hogy hol készült a kép, kap egy doboz vaniliás karikát :)

A családoknak nagyon ajánljuk ezt a bringautat Tarvisio-tól egészen Moggio-ig, ami egy 45 km-es gyönyörű szakasz. A hardcore bringásoknak pedig a Villach-Gemona szakasz egy csodás de kemény napot kínál.

MIre Apa és lánya este befutottak az új kempingbe, már állt a sátor és várta őket  terített asztal :)

És végül a nap Srava képei a mai 102 km tekerésről:

Mint tudjátok, nemcsak bringázunk! A bringaúttal egy jótékonysági adománygyűjtésünk is folyik, amivel 3 autista iskolai csoportnak és 11 auti lakóotthonnak gyűjtünk támogatást. Végtelenül boldogak lennénk, ha Dani, Marci és Csongi osztályának és a lakóotthonoknak kerekebbé tehetnénk egy kicsit a világot. Nem csak óriáslabdával, könyvekkel és játékokkal, hanem az összefogás erejével! A támogatás teljes összege nekik megy, köszönjük, ha Te is segítesz benne!
A támogatói oldal itt elérhető, egyszerű és gyors bankkártyás fizetéssel vagy banki utalással (11600006-00000000-84576530 - Autistic Art Közhasznú Alapítvány, megjegyzés: Apa-lánya bringatúra 2021).