2021. augusztus 9., hétfő

Egy különleges zarándokút - Élet az autizmus galaxison

 A Rómába tartó utunk egy különleges zarándokutat is magával hozott. Miközben Apa és lánya nap, mint nap tekertek Róma felé, én az ellopott pillanatokban átadtam magam egy különleges élménynek - az olvasásnak. 

Talán mazochizmusnak tűnhet, hogy egy autista gyereket nevelő anya az auti fia nélküli vakáción egy autizmusról szóló könyvben találja meg a kikapcsolódást. Talán valóban az. Mégis, Pápai Ildikó könyve, az "Azt beszéltük meg, hogy boldog leszel - Élet az autizmus galaxison" című könyve sokkal több volt nekem, mint szimpla kikapcsolódás. Önmagamat találtam meg ebben a könyvben. Azt éreztem, hogy Ildikó, aki saját életének pillanatait osztja meg velünk, én vagyok. Minden kétséget, minden nehéz pillanatot és örömöt, amit Ildikó leírt, én is átéltem. Jókat nevettem a Disneylandes kalandokon, majd utána gombóccal a torkomban emlékeztem vissza arra, amikor Dani hat évesen elkóborolt otthonról, miközben Ildikó kísértetiesen hasonló történetét olvastam.

A "bringakönyv" útja a szlovén Alpok hegyei között indult el. Jól emlékszem a pillanatra, ott ültem a Dráva felett a fűben, velem szemben az Alpok csúcsai és olvastam. Valami miatt letettem a könyvet, majd amikor visszanéztem, ez a látvány fogadott.

a "bringakönyv" születése a szlovén Alpokban

Előkaptam a mobilt és elkészült a bringakönyv zarándokútjának első képe! Mivel a könyv mindenhova jött velem, nem volt nehéz elkészíteni a képeket! 

Lássuk hát a bringakönyv zarándokútját képekben!

az osztrák Alpokban

az olasz Alpok lábainál, a Cornino-tó partján 

a bringakönyv elérte az Adria partját - Caorle, Olaszország 


a bringakönyv az olasz strandon is mesélt tovább 

Toscana lankái között 

a világ legszebb férfijának társaságában - Firenze 

toszkán napraforgók között 

olivafák árnyékában, még mindig Toscana 

Róma egy nap távolságra - a csodálatos Bolsena-tó 

a bringakönyv Rómába ért! A távolban a Bazilika 

Útja végén a bringakönyv természetesen Rómát is bebarangolta. 

Szent Péter Bazilika, Vatikán 

Trevi kút 

Traianus oszlopa 

a spanyol lépcsőkön 

A bringakönyv zarándokútját Róma jelképénél zárta! 

A bringakönyv zarándokútját Nagy Zoli barátom segítette, aki a könyv írójával, Ildikóval is elindította barátságunkat! Ez a poszt most Ildikó számára is meglepetés. Bízom benne, hogy számára is akkora örömöt fog jelenteni ez az írás, mint amilyen öröm nekem olvasni a bringakönyvet 💙



2 megjegyzés:

  1. Kedves Zsuzsa! Nagy öröm és még annál is nagyobb hála és megtiszteltetés,hogy veled-veletek utazhattam! Köszönöm, életem egyik legmegragadóbb, és legszebb élménye, ajándéka vagytok!
    Folyt. köv.!

    VálaszTörlés
  2. Kedves Zsuzsa! Nagyon megindító volt számomra soraidat olvasni és a képeket nézni, ami zseniális ötlet egyben!Kívánom, hogy sokáig kitartson ez a feltöltődés a hétköznapjaitokban!

    VálaszTörlés